Valgkampens medier

KMD Analyse har spurgt vælgerne om deres mediepræferencer i forbindelse med valg til Europaparlamentet og folkeafsteming om Patentdomstolen i 2014.
Analysen præsenteres i KMD Analyse Briefing formatet med en journalistisk tilgang til stoffet.
Vejen til EU går gennem TV
De klassiske massemedier som TV og aviser er de absolut mest foretrukne kanaler, når vælgerne tilkendegiver, hvordan de helst vil modtage kandidaternes budskaber i forbindelse med Europa-Parlamentsvalget.
Omvendt er det ikke populært hos vælgerne, når kandidaterne gerne vil møde dem ansigt til ansigt. Kun 6 pct. foretrækker at få deres informationer fra politikerne ved at møde dem på gader og stræder under valgkampen.
Det viser nye tal fra KMD Analyse, der i en rundspørge har spurgt vælgerne om, hvilke medie- og informationskanaler de foretrækker at få de politiske informationer fra i forbindelse med Europa-Parlamentsvalget 2014.
Hent og læs analysen

Valgkampens medier
Hvis kandidaterne til Europa-Parlamentsvalget skal gøre sig forhåbninger om at komme igennem med deres budskaber til vælgerne, så gælder det først og fremmest om at få taletid på TV. Det viser en ny rundspørge fra KMD Analyse.
Hent og læsKontakt KMD's presseafdeling
