Jobcenterløsning fra KMD skal sikre bedre overblik i Rudersdal

skilt

Rudersdal Kommune er for nyligt kommet ombord på jobcenterløsningen KMD Momentum. En intuitiv løsning, der skal sikre mere effektivitet og kvalitet i sagsbehandlingerne, lyder det.

KMD Momentum er ny jobcenterløsning i Rudersdal Kommune. Skiftet til det nye system skete 1. maj, og kommunen nord for København har glædet sig til at tage den nye løsning i brug.

”Vi har nu fået en løsning, som er meget intuitiv, og som giver os et meget effektivt sagsoverblik. KMD Momentum er derfor en investering, som kan gøre nogle af vores arbejdsgange mere effektive og frigøre ressourcer til at yde en endnu bedre sagsbehandling til glæde for borgerne og virksomhederne,” siger Kristian Nedergaard Bakdal, der er afdelingsleder på Rudersdal Kommunes jobcenter.

Aftalen mellem Rudersdal Kommune og KMD løber i seks år. Og selvom Rudersdal Kommune nu er kommet i gang med løsningen, så kommer dialogen mellem KMD og Rudersdal Kommune til at fortsætte.

”Der er mange elementer i sådan et jobcentersystem. For at udnytte elementernes potentiale skal vi have en tæt dialog med KMD, og her har vi været meget glade for samarbejdet og den service, som vi har fået gennem hele processen,” siger Kristian Nedergaard Bakdal.

Hos KMD er man også glade for aftalen. Efter et vellykket skifte fra en jobcenterløsning til en anden handler det nu om at sikre, at løsningen giver maksimal værdi for Rudersdal Kommune, siger Søren Ladefoged, Senior Business Line Director i KMD’s afdeling for jobcenterløsninger.

”Der er altid mange forandringer forbundet med at skifte system, særligt jobcentersystem, som indeholder mange muligheder. Her er det vores opgave at sikre, at overgangen bliver så god som muligt, og så skal vi i KMD løbende sørge for, at Rudersdal Kommune får brugt KMD Momentum bedst muligt. Heldigvis er løsningen både meget intuitiv og udviklet med fokus på den opgave, som brugerne skal løse, hvilket alt andet lige gør det noget nemmere at komme i gang med,” siger Søren Ladefoged.

Han forudser, at kvaliteten af sagsbehandlingen kan få et nøk op med KMD Momentum.

”Alt fra gældende lovgivning til et komplet overblik over den enkelte borgers plan, samtaler og aktiviteter er tænkt ind i løsningen, og det skal gerne give jobcenterets rådgivere mulighed for at fokusere mere på kerneopgaven,” siger Søren Ladefoged.

Kontakt KMD's presseafdeling

Portræt af Kristoffer Østergaard Kristensen, Pressechef, KMD

Kristoffer Østergaard Kristensen

Pressechef