KMD har det stærkeste brand i it-branchen ifølge ny imageundersøgelse

skilt

Blandt landets 35 største it-konsulenthuse har KMD det stærkeste brand. Sådan lyder den overordnede konklusion i den helt nye imageundersøgelse MyImage IT, som har spurgt godt 800 beslutningstagere i både den private og offentlige sektor. KMD peger på styrket kundefokus som en af forklaringerne.

MyResearch har gennemført undersøgelsen MyImage IT af de 35 største it-konsulentfirmaer, i hvilken KMD lander på en førsteplads som det stærkeste brand. Næsten 800 beslutningstagere fra både den offentlige og private sektor har svaret på spørgsmål i undersøgelsen, som altså placerer KMD på øverste hylde.

”Overordnet set har vi det stærkeste brand i branchen, og vi er den partner, som flest kunder vil invitere med i et udbud. Det er utroligt positivt,” udtaler KMD’s strategidirektør Søren Henriksen.

”Kendskabet til KMD er meget højt, og det skyldes flere ting. Dels vores knap 50 år lange erfaring med at digitalisere Danmark, dels bredden i vores løsninger til både private og offentlige kunder, og dels at vi går forrest med ny teknologi og services, som er efterspurgte. At være en af landets største it-leverandører med et tårnhøjt kendskab er jo ikke ensbetydende med et stærkt brand blandt beslutningstagerne. Min vurdering er, at vi er lykkedes med at sætte kunden i centrum de senere år – og at KMD har fået et comeback som en værdsat leverandør med dybe indsigter og leverancer af høj kvalitet,” uddyber Søren Henriksen.

It-virksomheden KMD blev opkøbt af den japanske teknologigigant NEC Corporation i 2019, og KMD er på en rejse mod mere international vækst. KMD fastholder dog også fremover fokus på koncernens vigtige kernemarkeder i bl.a. kommunerne og har fortsat vækstambitioner i Danmark.

Om MyImage IT

Analysen omhandler virksomhederne 2BM, 7N, Abakion, Avanade, CGI, Cognizant, Columbus, Commentor, Delegate, Devoteam, Elbek & Vejrups, IBM Client Innovation Center, Immeo, IT Minds, IT Relation, KMD, KPS, Kraftvaerk, Mansoft, Miracle, Netcompany, Nine, NNIT, Norriq, Novicell, NTT DATA Business Solutions, Optimate, Pentia, ProActive, ProData Consult, Progressive, Systematic, TietoEVRY, Visma Consulting og Wingmen.

Analysen blev gennemført online i virksomheder med over 20 ansatte blandt personer, der har indflydelse på virksomhedens valg af it-konsulentfirmaer. Data blev indsamlet i uge 16-18, og 768 respondenter afgav svar. Til grund for undersøgelsens konklusioner ligger en vurdering af parametrene kendskab, tilfredshed, præference og image baseret på kriterier som ’Ansvarlig’, ’Høj kvalitet’, ’Innovativ’, ’Troværdig’ og ’God til it-udvikling/rådgivning’.

MyImage IT er den første analyse, som MyResearch har gennemført om it-branchen, men firmaet har tidligere lavet tilsvarende undersøgelser i bl.a. rådgivnings-, finans- og advokatbranchen. Læs mere hos MyResearch

KONTAKT KMD'S PRESSEAFDELING

Portræt af Kristoffer Østergaard Kristensen

Kristoffer Østergaard Kristensen

Pressechef