Kommunernes social- og omsorgsforvaltninger får nye muligheder for at optimere sagsbehandlingen

Kvindelig medarbejder kigger kollega over skulderen i samarbejde ved computeren

KMD ønsker at hjælpe kommunerne med at skabe indsigt i deres arbejdsgange, og til det formål kan data fungere som et spotlight. Et nyt samarbejde mellem KMD og Infoventure skal kaste lys på forbedringspotentialer i sagsbehandlingen på social- og omsorgsområdet.

Infoventure er specialiseret i at trække data ud af kommunale fagsystemer og påvise forbedringsmuligheder. Helt lavpraktisk kan systemet gøre brugeren opmærksom på, at en borger skal have svar på sin henvendelse inden for et bestemt antal dage for at være compliant med lovgivningen. Eller foreslå sagsbehandleren at skippe et overflødigt trin i sin proces.

"Der kan være flaskehalse i sagsbehandlingen, som forsinker processerne, og der kan være områder, hvor kommunen ikke overholder lovgivningen. Det er nogle af de ting, vi kan synliggøre for kommunen. Vi er meget glade for, at KMD har valgt os som partner og glæder os til at vise, hvor kommunernes omsorgs- og socialområder kan sætte ind for at optimere sagsbehandlingen," udtaler Flemming Weel, partner i Infoventure.

Partnerskabet føjer sig til de over 30 certificerede partnere, som bygger oven på det åbne KMD Nexus-system. Områdedirektør for sundheds- og socialområdet i KMD, Christian Scheuer, udtaler:

"Partnerskabet skaber stor værdi som et tilvalg i KMD Nexus, da Infoventure giver nogle meget håndgribelige forslag til forbedringer i forhold til arbejdsgange og lovmedholdelighed. Hos KMD har vi allerede gode erfaringer med Infoventure fra beskæftigelsesområdet, og det er vores forventning, at social- og omsorgsforvaltningerne vil høste store effektiviseringsgevinster af værktøjet."

KMD Nexus tilbyder den nye add-on til systemet i løbet af efteråret 2021.

Kontakt

Infoventure: Leif Storgaard, salgsdirektør, tlf. 40197214, fwe@infoventure.dk

KMD: Nicolas Helt, Business Manager, nlh@kmd.dk