Håndboldkamp

Data i sport er et vigtigt fokusområde for it-virksomheden KMD, som er hovedsponsor for KMD Cup.

Hver dag opsamler og behandler it-virksomheden KMD store mængder data for offentlige myndigheder, private virksomheder og professionelle sportsklubber. At kunne udnytte data er blevet et helt afgørende værktøj på mange niveauer i samfundet, og det mærker de danske fodboldklubber også.

Inden for fodbold bliver der allerede opsamlet ufattelige mængder af data fra træning og kampe, men også fra billetsalg, merchandise, sponsorater og de andre områder, som gør en professionel fodboldklub til en forretning. Det er data, som klubberne ofte har svært ved at udnytte maksimalt, og her kommer KMD ind i billedet. Ekspertisen i at opsamle, behandle og analysere på data er nemlig lige så naturligt for KMD, som det er for Christian Eriksen at lægge den aflevering, der splitter et forsvar ad.

Data har ingen værdi i sig selv, hvis man ikke er i stand til at strukturere, sammenkøre, analysere og udstille de data. Det gælder i erhvervslivet, og det gælder i høj grad også inden for fodboldens verden. Vi behandler data hver dag, og derfor er det også interessant for os at samarbejde med nogle af landets største fodboldklubber og at være hovedsponsor for KMD Cup

Christian Binggeli-Winter, direktør for analyse og data i KMD

”Data har ingen værdi i sig selv, hvis man ikke er i stand til at strukturere, sammenkøre, analysere og udstille de data. Det gælder i erhvervslivet, og det gælder i høj grad også inden for fodboldens verden. Vi behandler data hver dag, og derfor er det også interessant for os at samarbejde med nogle af landets største fodboldklubber og at være hovedsponsor for KMD Cup,” siger Christian Binggeli-Winter, som er direktør for analyse og data i KMD.

”Både fagligt og sportsligt er det spændende at hjælpe fodboldklubberne med at gøre data til et værktøj, som både kan skabe værdi på banen og for den samlede forretning. Det er interessant at bruge data til at skabe synergi mellem den sportslige og den kommercielle side af fodbolden, så man i stigende grad bevæger sig i retning af en oplevelsesøkonomi, som også gør det endnu bedre for tilskuerne at komme på stadion,” siger Christian Binggeli-Winter.

Lad os tale om Jeres muligheder!

Vores medarbejdere sidder klar til at tage en uforpligtende snak, hvor du kan få mere at vide og få svar på dine spørgsmål. Udfyld oplysningerne nedenfor og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Kontakt os
Felt er påkrævet

Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev om data og analyse. Så er du blandt de første, der modtager de seneste nyheder, indsigter og invitationer.

Tilmeld dig her