Branchespecifik chatbot til energi og forsyningssektoren

Softwarerobot (RPA) løser opgaver på et kontor

KMD Energi og Forsyning indgår strategisk samarbejde med BotXO om udviklingen af en branchespecifik chatbot til energi og forsyningssektoren.

Chatbots kan være med til at understøtte den gode kundeservice oplevelse og gør det muligt at møde kunderne hvor og hvornår de vil. 60-70% af alle henvendelser til kundeservice er gentagelser. Disse gentagelser kan vores chatbot håndtere med det samme via automatiseret chat. I får mere tid til behandling af komplekse sager og værdiskabende aktiviteter og dermed højere kundetilfredshed.

Vores chatbot løsning er bygget på KMDs store viden indenfor Energi og Forsyningsbranchen og BotXOs chatbot platform. Strukturen er bygget op omkring de oftest stillede spørgsmål indenfor el, vand, spildevand, varme og renovation. Derudover indeholder løsningen også et velkomstmodul samt moduler til håndtering af henvendelser vedrørende afregning, forbrug og selvbetjening. Teknologien i platformen anvender AI og Natural Language Understanding (NLU) og er udviklet I samarbejde med Datalogisk Institut.

Vi har lavet en løsning hvor det er muligt for Jer at komme hurtigt i gang, og skalere i takt med udvidelse af nye services. Baseret på et stærkt fundament har vi designet og udviklet en standard for branchen, som vi sammen tilpasser netop jeres behov og ønsker i dag og i fremtiden. I kan med andre ord starte enkelt og løbende tilføje nye og flere funktioner med henblik på at tilbyde den bedst mulige kundeservice til glæde og gavn for Jeres kunder, medarbejdere og bundlinje.

Har du spørgsmål eller lyst til at høre mere, vil vi være glade for at høre fra dig. Du er velkommen til at kontakte Business Developer, Katrine Marcussen Baumann, kmc@kmd.dk.

Seneste nyheder fra KMD Energi & Forsyning